Thursday 24 November 2011

Verlangen en besluitvorming

Door: Ira Allen
Ja, was ik praten met mijn buurman gisteravond laat. Hij klopte op mijn deur rond middernacht, zich afvragend of ik klaar was met het lezen van zijn boek over verlangen, hij was de stad verlaten, zei hij, en moest het terug. Ik heb sinds lang geen gevoelens van schuld verloren voor niet lezen boeken, wanneer ze zijn gedrukt op mij na al, zou je niet schuldig te voelen als iemand aangedrongen op leningen u een puzzel en je had geen tijd om TE GAAN, dus waarom een ​​boek?, maar ik was een beetje jammer was dat hij zich terug. Ik zou graag het ding te lezen.
Integendeel, ik eindigde met een gesprek met hem over zijn toekomst: een soort van interessant, eigenlijk. Hij is hier in Parijs om Tantra studeren, werken onder een reizende meester kan hij enige soort te volgen veroorloven. Zonder visum of een werkvergunning en erger, geen Frans-hij met een harde tijd vinden van genoeg werk om zijn klein pensioentje aan te vullen, en hij denkt Parijs te verlaten.
Terug in de VS is een meisje, ze is niet de een, maar ze is een een, en ze wil hem. Ook daar is een huur-gecontroleerde appartement in Manhattan's East Village, tot zijn beschikking heeft voor de laatste keer in deze komende maand. Hier in Parijs is er de groeiende frustratie van het hebben van te weinig geld om de levensstijl behouden die hij onlangs gewend zijn, weinig geluk in het vinden van geliefden, een klein en onaantrekkelijke appartement, en een dag of twee met de Master elke maand. Ergens in het zuiden van Frankrijk, is er nog een tantrische meester, ze hebben een goede verbinding, maar ze is pas verheven tot Master in de status, en is niet zeker dat ze er klaar voor is op zich te nemen discipelen.
Hier en nu is er een beslissing worden gemaakt. En er is een kwestie van hoe te maken. Als we praten over zijn situatie, een aantal afspraken over verlangen en besluitvorming komen voor mij. Misschien meest relevante is dat wat volgt.
Er is niet zoiets als een een echte verlangen, van waaruit alle andere verlangens zijn vals afleiding, dat is een valse manier van vertellen ons in een echte / valse tweedeling die niet alleen niet aanwezig is, maar is juist schadelijk. Een voorbeeld: mijn buurman vertelt me ​​dat zijn ware wens is om een ​​tantrische pad te volgen, om te studeren onder een legitieme Master. En toch is deze verklaring volgt hard op de hielen van wellustige, verlangen beschrijvingen van het meisje en het appartement terug in New York. Die verlangens, die leek zo echt als hij vertelde hen, zijn nu gedegradeerd tot de status van valse verlangens, afleiding van de ware pad. En ik kan niet helpen, maar vraag me af: Wat is het dat opeens maakt deze verlangens, duidelijk gevoeld, ongetwijfeld echte, plotseling onwaar? En wat zijn de gevolgen van deze valse maken?
Nou, de arme man niet alleen moet nog een beslissing te nemen over wat hij gaat doen (verblijf in Parijs, overlevingslandbouw een leven? Druk op de kwestie met de Meester in het Zuiden? Hoofd voor India? terug naar beneden Settle in New York?), maar nu hij schuldig voelt over gelet dat besluit maken. Door tegen zichzelf dat de wens om een ​​tantrische pad te volgen is de enige echte wens heeft hij, heeft hij niet gemaakt al die andere verlangens verdwijnen, maar hij heeft gecriminaliseerd ze! Er lijkt een eenvoudige les te nemen van deze: Alle verlangens zijn echte verlangens.
Nu, dat betekent niet dat alle verlangens eenvoudig zijn of dat sommige verlangens niet verbergen andere verlangens, als schermen in een groot deel de manier waarop Freud scherm herinneringen (die prominent aanwezig zijn in onze mentale mars van de tijd beschreven, en trek de aandacht van meer belangrijke herinneringen, maar doen dat op een manier die gevoelig is voor analyse en interventie). Maar het betekent wel dat we het te danken hebben aan onszelf als een aangelegenheid van zowel eerlijk en praktisch-om te stoppen met aan te dringen dat sommige van onze verlangens echt zijn en anderen niet. Want als we dieper kijken, zien we nog iets meer verontrustend.
Degenen verlangens die we kampioen als reëel zijn, te verrassen niemand algemeen, degenen voelen wij had moeten, degenen wij zien als beste in zekere zin. Wat is verontrustend is dit de manier waarop we onszelf uittreksel uit het besluitvormingsproces wanneer we aanwijzing van een zodanige verlangens als waar, in tegenstelling tot de valse verlangens die evalueren we meer negatief, te zien als zichzelf minder gewenst (in de zin dat we liever niet hebben ze, echt waar). Door te zeggen, Mijn echte wens is om een ​​tantrische pad van studie te volgen, als leerling aan een meester, ik ben in feite zeggen, ik heb niet echt een besluit over wat te doen met mijn leven, een beslissing tussen mijn zeer reëel te maken , tegenstrijdige verlangens.
Dit besluit is reeds voor mij gemaakt door de aard van mijn verlangens zelf. Ik kan niet noodzakelijk op grond daarvan handelen, maar ik zal altijd weet wat het juiste ding om te doen is-duidelijk, het is te volgen mijn ware verlangen. Dit is geruststellend, omdat het verlicht ons aan de zeer reële last van de keuze-lasten die, zoals ik heb geschreven elders is bijzonder moeilijk om precies de schouder omdat we begrijpen, zelfs als we begrijpen weinig anders in het leven, dat we echt nooit genoeg informatie of capaciteit om de juiste of de beste keuze over iets maken. Er zijn simpelweg te veel factoren.
Maar verstoppen in een fantasie van de ware tegen valse begeerten is geen oplossing. De enige oplossing, zoals ik het zie-voor mijn buurman, voor mezelf, voor iemand anders-is om de last van onmogelijke keuze te aanvaarden, om beslissingen te nemen in het donker, waarbij al onze verlangens zo echt, wanneer u bepaalde zwaarder wegen dan anderen, die op de verlangens die we kiezen om voorrecht, en dan hopen dat het allemaal werkt of andere manier. Dat is niet echt het meest geruststellende mantra rond (de verantwoordelijkheid voor iets wat u niet kunt voorzien in de uitkomst van al uw wensen als echte traktatie, kiezen tussen hen, en hopen op het beste), maar het is een eerlijk is. Nou, het is het proberen om een ​​eerlijk is, tenminste. Wie weet, echt, als ik heb zelfs gekregen dat recht?

No comments:

Post a Comment